Friday, January 28, 2011

Segenggam Tabah

Segenggam Tabah

Album : Tiada Lagi Kasih

Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com
29 JAN 2011 ( 3.19pm)


Bertali arus dugaan tiba

Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian

Jangan Ada Benci

JANGAN ADA BENCI
by CASEY
28 JAN 2011 (5.28 pm)


Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati


Andainya cita-cita tidak kesampaian

Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Kerana Kau Sahabatku


KERANA KAU SAHABATKU!
by
muslimah_hana90@yahoo.com
@


Deraian air mata di pipiku semakin lebat. Sedari tadi lagi aku tidak berhenti menangis. Sedari tadi jugalah aku tidak berhenti-henti memujuk hatiku agar menerima segala ini dengan redha tetapi kadang-kadang aku gagal apabila hatiku meratapi nasib ini. Beginilah hati manusia, ada kalanya tidak redha dengan segala ketentuan daripada Sang Pencipta. Aku beristighfar perlahan, berkali-kali memohon ampun agar dosaku ini diampunkan.
Disaat ini aku kehilangan kata, hanya kadang-kadang terdengar keluhan kecil bersilih ganti dengan suara mengagungkan Allah. Ya Allah, hanya Kau yang tahu seksa yang aku rasa, pedihnya hatiku, derita yang ku tanggung membuat aku rasa semakin lemah Ya Allah, tapi aku tahu pasti semua ini ada hikmahnya. Kau menguji hamba-Mu setimpal dengan kemampuan hamba-Mu. Kau menguji hamba-Mu kerana Kau sayang akan hamba-Mu.
Aku masih ingat peristiwa dua hari yang lepas, dihadapan kawasan sekolah.

Thursday, January 27, 2011

KESIAN MEREKA

KESIAN MEREKA
by
muslimah_hana90@yahoo.com
@

Hari ini hari jumaat. Kelas aku bermula jam 8 pagi. Kelas pertama pagi ini adalah English for Commercial Purpose. Sebenarnya kelas aku smpai jam 4 ptg tetapi memandangkan kelas yang jam 10 itu batal, kami tarik kelas petang ke jam 10. Alhamdulillah, boleh juga rehat petang nanti.

Masuk saja aku kelas English, kawan aku bagitau, ari ini ada kuiz. Astaghfirullahalazim...aku tak tahu pun ari ni ada kuiz. Ke aku lupa??ntahlah..ahh..redah jer...Alhamdulillah, soalan dia senang je, tulis nombor dan isi tempat kosong ja..tak lama, aku dah menghantarnya. Syukur kepada Allah kerana membantuku.

Habis ja jawab soalan, aku and geng kacamata terus keluar.

KENAPA??

KENAPA??
by
muslimah_hana90@yahoo.com
@
http://menumpangkasihmengharapredha-nya.blogspot.com/
27 JAN 2011 (4.33 pm)

kenapa????aku termangu sendiri memikirkan kenapa??persoalan itu mengganggu fikiranku saat ini. Kenapa ya??jika ada yang tahu,berilah jawapan padaku..



aku sendiri pelik dengan sikap manusia yang sering memperlekehkan kemampuan orang lain. Tidakkah mereka malu.

Wednesday, January 26, 2011

AKU, KAU DAN DIA

AKU, KAU DAN DIA
by
muslimah_hana90@yahoo.com
@
http://menumpangkasihmengharapredha-nya.blogspot.com/
26 JAN 2011 (11.56 pm)

Aku, kau dan dia,
umpama mawar yang kembang mekar di dalam taman,
menyebarkan wangiannya kesegenap dunia,
Tidak dipeduli bau yang dihasilkan,
Asalkan haruman itu dapat menyegarkan.


Aku, kau dan dia,
Mawar yang sedang mekar,
semakin ia mekar,
semakin ia menawan sesiapa sahaja yang memandangnya,
tak kira dari luar taman,
mahupun yang berada di dalam taman.

Sunday, January 23, 2011

MAAFKAN AKU

MAAFKAN AKU
by semalu putih
@
http://menumpangkasihmengharapredha-nya.blogspot.com/
24. JAN. 2011 (01.48am)



Wahai sahabiahku,
Aku amat menyayangi dirimu,
dulu, kini dan insyaAllah untuk selamanya.

Dulu,
kau sering sependapat denganku,
Tapi kini,
Kau dah berubah..

Thursday, January 20, 2011

bila kita bersahabat

bila kita bersahabat
by : semalu putih
@
21 jan 11 (1.37 am)

Bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap dia insan yang sempurna,
bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap dia tak melakukan salah,
bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap dia terlalu cerdik,
bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap pada dia yang cantik,
bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap dia yang kaya,
bila kita bersahabat,
jangan kita lihat pada luarannya..
bila kita bersahabat,
jangan kita mengharap dia selalu ada disisi,

Saturday, January 8, 2011

CINTA


CINTA
By : semalu putih
@
http://menumpangkasihmengharapredha-nya.blogspot.com/
08 / JAN / 11 ( 06.21 pm)

Bagiku cinta itu terlalu indah, terlalu berseni. Merasai nikmat cinta bersama Allah itu terlalu indah hingga tiada kata yang dapat mengungkapkan perasaan indah itu. Tetapi cinta yang kuingin tulis saat ini adalah cinta sesama manusia, cinta berlainan perempuan, antara lelaki dengan perempuan.

Kata orang cinta itu buta, betulkah?? Ah, aku tidak setujulah..masa cinta itu buta. Ataukah orang yang bercinta itu yang buta??Haaa..itu aku setuju.


Friday, January 7, 2011

Pokok Kelapa

Pokok Kelapa
by : semalu putih
@
muslimah_hana90@yahoo.com
08/jan/11 (3.46pm)


Pokok kelapa itu amat bertuah. Ramai orang yang ingin menjadi sepertinya. Namun kita harus pasrah dengan semua takdir Allah untuk kita. Bukan kerana ia adalah pokok kelapa, tetapi kerana kita adalah manusia.

Kita lihat sendiri pada pokok kelapa itu, semua bahagian yang ada dalam pokok itu semuanya digunakan dan berguna.

Thursday, January 6, 2011

cawan

CAWAN..
by: semalu putih
@
muslimah_hana90@yahoo.com
07/JAN/11 ( 00.12)


kita ini umpama sebiji cawan..
Ada cawan yang kosong, bila ditiup angin dia lah yang paling kuat bunyinya..
Cantik dari luaran tetapi kosong dalaman.
 Atau mungkin juga kita sebiji cawan yang penuh berisi. Berisi dengan macam-macam jenis air. Mungkin ada cawan yang berisi air kopi, mungkin susu, mungkin juga air sirap.

semalu..

AKU UMPAMA POHON SEMALU 
by semalu putih
@
muslimah_hana90@yahoo.com
06/JAN/11 - 4.52pm.
Ada orang yang menganggap pohon ini tidak berguna langsung kerana ia menyakitkan. Tetapi tidak bagiku, kerana pohon ini terlalu besar maknanya bagi diriku. Layaknya wanita itu ibarat pohon semalu. bahkan aku mengibaratkan diriku sendiri seperti pohon semalu. 
Walaupun ramai orang memandang rendah terhadapnya, namun ia tetap meneruskan hidup. dan adakalanya ada orang yang tidak sedar akan kehadirannya hinggalah satu tahap bila orang memijaknya dia mula menunjukkan siapa dirinya. Pohon semalu yang disangka pendiam rupanya berduri tajam.

Pohon semalu berdaun hijau. Hijau yang memberi ketenangan.Aku ibaratkan diriku jua begitu, mampu mendamaikan sesiapa shaja yang berada disampingku bahkan semua orang yang mendampingiku juga yang memandangku.

Pohon semalu juga mampu mengeluarkan bunga yang cantik. Walaupun adakala bunga itu tidak dihargai, dia tetap berbunga. Kadang-kadang menghadapi hidup ini perlu banyak pengalaman, nasihat dan dorongan untuk menyokong orang lain walaupun kadangkala apa yang dikatakan itu tidak dihargai. Aku tidak kisah yang penting aku telah menjalankan amanahku dengan baik. Kelak aku tidak akan menyesal bila aku ditanya kenapa aku meringankan amanahku, kerana aku telah melakukannya dengan sedayaku.
Batangnya yang kecil juga berduri tajam.. Itu adalah perisaiku. Walaupun pendiam aku jua mampu melukai ati orang disekeliling ku. Jadi berhati-hatila siapa yang disekelilingku. Aku tahu ia amat menyakitkan bila terkena duri itu, namun aku takkan melukai semua orang dengan duri yang ada. Aku akan berhati-hati dalam memancarkan duri yang tajam.
begitulah aku. Pendiam tapi berbisa. Walau sering diperlekeh namun sabar itu tetap ada batasnya. Moga aku dapat membahagiakan walaupun kebolehanku sering diperkecilkan. Sekali ia diusik, ia akan tertunduk malu. Itulah lumrahku sebagai seorang wanita. Jangan pernah cuba untuk memetikku jika aku tidak merelakan kelak duri berbisa menjadi santapanmu.