Salam

tinta

Thursday, January 27, 2011

KENAPA??

KENAPA??
by
muslimah_hana90@yahoo.com
@
http://menumpangkasihmengharapredha-nya.blogspot.com/
27 JAN 2011 (4.33 pm)

kenapa????aku termangu sendiri memikirkan kenapa??persoalan itu mengganggu fikiranku saat ini. Kenapa ya??jika ada yang tahu,berilah jawapan padaku..



aku sendiri pelik dengan sikap manusia yang sering memperlekehkan kemampuan orang lain. Tidakkah mereka malu.
Saat aku berhadapan dengan dunia yang sering memperlekehkan itu, aku sendiri malu untuk mengangkat mukaku. Aku hanya mampu tunduk. Tak siapa yang faham apa yang ku rasa saat itu.

Kenapa manusia sering memandang rendah??tinggikah martabat mereka disisi-Nya??sedangkan Nabi kekasih Allah juga mempunyai sifat suka merendah diri tetapi bukan sikap merendahkan orang lain. Aku tidak faham apa yang manusia itu dapat daripada sikap itu?adakah mereka puas?kepuasan sebagai mana?

Ya Allah...

No comments:

Post a Comment